Telefon +48 518 445 494

Email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

mask

Co znaczy „digital marketing”?

Sukces sprzedaży zależy w głównej mierze od skutecznie przeprowadzonej kampanii reklamowej. Jej celem powinno być dotarcie do jak najliczniejszej grupy potencjalnych klientów. Z tego powodu nowoczesna strategia promocyjna powinna uwzględniać  zalety i możliwości digital marketingu. Czy wobec tego tradycyjne formy reklamy wciąż mają siłę oddziaływania na decyzje zakupowe nabywców?

Digital marketing – o czym warto wiedzieć?

O digital marketingu mówimy wówczas, gdy w promowania i reklamowaniu produktów oraz usług wykorzystuje się  media cyfrowe, czyli radio, telewizję, telefon, ale przede wszystkim Internet. Często marketing cyfrowy utożsamiany jest po prostu ze wszystkimi działaniami marketingowymi, które prowadzone są w sieci i za jej pośrednictwem. Rozwój digital marketingu jest zrozumiały, skoro tak znaczna część naszej aktywności przeniosła się do Internetu. Stał się on więc atrakcyjnym miejscem do prezentowania produktu oraz zaznajamiania z jego walorami.

Nie zapominajmy, że Internet to także narzędzie komunikacji, a zatem w strategię marketingu cyfrowego wpisana jest interakcja z potencjalnym klientem. Dzięki temu wiadomo, w jaki sposób on reaguje na konkretne działania marketingowe, a dostępne narzędzia analityczne doskonale to weryfikują. Zebrana wiedza umożliwia dostosowanie strategii i dotarcie do grona odbiorców. W tym celu w digital marketingu wykorzystuje się rozmaite kanały aktywności w sieci, aby skierować klientów na stronę internetową prezentującą produkt.

Widoczność strony internetowej zależy od poprawnie przeprowadzonej optymalizacji witryny internetowej (SEO) uwzględniającej wyszukiwarki internetowe. Wraz z wysokim pozycjonowaniem strony powinien współgrać content marketing, czyli umieszczenie na stronie wartościowych treści służących budowaniu wiedzy o marce. Kolejnym sposobem na dotarcie do nabywców jest aktywność w mediach społecznościowych, które absorbują uwagę coraz większej rzeszy użytkowników. Blisko tych dwóch działań znajduje się reklama natywna, czyli dyskretny i nienachlany rodzaj promocji ukryty pod pozornie niezależnym przekazem. Marketing cyfrowy korzysta też z tak oczywistych form, jak email marketing oraz reklama pay-per-click.

Wszystkie działania marketingu cyfrowego powinny generować tzw. ruch na stronie internetowej, bez którego nawet najlepsza oferta nie zaistnieje w świadomości odbiorców.

Reklama tradycyjna w cyfrowym świecie

Łatwe i skuteczne dotarcia do klientów za pomocą technologii cyfrowej i internetu sprawiło, że wiele osób uznało, iż tylko digital marketing jest słuszną formą promocji. Trudno zaprzeczyć jego wciąż rozwijającym się możliwościom. Nie mniej w poszukiwaniu efektywnych form budowania świadomości marki, zaciekawiania produktem i w końcu rozbudzenia potrzeby zakupu należy korzystać ze wszystkich dostępnych nośników. Z tego powodu warto pamiętać, że zadowalające rezultaty przynosi połączenie marketingu cyfrowego z reklamą tradycyjną.

W walce o uwagę klienta nie powinniśmy rezygnować z możliwości oferowanych przez billboardy, plakaty i tablice reklamowe. Chociaż nas wszystkich zachwyca bogactwo i dostępność świata online, to wciąż znajdujemy się z naszymi kontrahentami w relacjach bezpośrednich. W takich sytuacjach odpowiednio zaplanowana kampania powinna uwzględnić skuteczność systemów wystawienniczych, a więc ścianek wystawienniczych, stoisk promocyjnych oraz trybunek. Ich estetyczny wygląd spójny z ofertą posłuży do gustownego i funkcjonalnego zorganizowania przestrzeni ułatwiającej nawiązywanie relacji biznesowych.

Wraz z frezowaniem w technologii CNC możemy pozyskać elementy wystroju w formie logo, szyldu czy ciekawego gadżetu poprawiające widoczność marki. Natomiast reklama świetlna sprawdzi się zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Kasetony reklamowe czy też logotypy świetlne od zawsze przyciągają uwagę i współtworzą niepowtarzalną atmosferę oddziałującą na odczucia klientów.

Reklama tradycyjna mimo przywiązania do klasycznych form przekazu wykorzystuje nowoczesne technologie oraz podąża za trendami. Dzięki dobrze zaplanowanej strategii jej siła oddziaływania przysłuży się w kreowaniu świadomości marki.