Telefon +48 518 445 494

Email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

mask

Jak efektywnie poprowadzić kampanię reklamową?

Dywersyfikacja działań marketingowych jest dziś koniecznością i stanowi warunek skutecznej kampanii marketingowej. Z nielicznymi wyjątkami działania promocyjne powinny być prowadzone zarówno za pomocą tradycyjnych form reklamy, jak i tych wirtualnych. 

Takie połączenie pozwala dotrzeć do większej liczby odbiorców, a tym samym zwiększyć grono klientów. W niniejszym artykule doradzimy, co robić, aby kampania reklamowa była naprawdę efektywna.

Skuteczna kampania reklamowa, czyli jaka?

Kampania reklamowa, aby była skuteczna, musi być drobiazgowo zaplanowana. Powinna także charakteryzować się kilkoma istotnymi cechami. Kampania musi być:

  • dopasowana do możliwości finansowych klienta. Nic nie da wymyślna kampania, na którą klienta po prostu nie stać. Zrazi się on tylko do agencji i nie będzie traktował jej poważnie;
  • zaprojektowana dokładnie pod potrzeby danego klienta i jego grupy docelowej. Niedopuszczalne i nieprofesjonalne jest korzystanie z gotowych wzorców, wykorzystanych w poprzednich zleceniach;
  • atrakcyjna, wyróżniająca się oraz zaskakująca. Natłok informacji sprawia, że aby zostać zauważonym, trzeba odbiorcę czymś zadziwić, rozśmieszyć lub poruszyć jego emocje;
  • czytelna dla odbiorców, którzy powinni mieć wrażenie, że dana reklama rozumie ich potrzeby. Język kampanii musi być dopasowany do poziomu wykształcenia i specyfiki danej grupy docelowej;
  • zdywersyfikowana pod względem kanałów dystrybucji reklam. Obecnie, większość firm powinna być promowana zarówno w świecie rzeczywistym, z pomocą bilbordów, plakatów, tablic reklamowych, szyldów i trójwymiarowych reklam świetlnych, jak i w świecie wirtualnym, za pośrednictwem social mediów oraz internetowych reklam (także w wersji mobilnej);
  • mistrzowsko przygotowana. Z każdego elementu kampanii reklamowej musi wyraźnie przebijać się profesjonalizm. Zarówno teksty, jak i oprawa graficzna muszą ze sobą współgrać i wyróżniać się wysoką jakością. Klient bez trudu rozpozna amatorszczyznę;
  • kontrolowana i ulepszana. Nie da się stwierdzić, czy dana kampania marketingowa jest skuteczna, bez pomiarów jej efektywności w czasie.

Jak zmierzyć efektywność działań marketingowych?

Zadaniami marketingu są m.in. poprawa wizerunku firmy oraz wspieranie i poprawianie wyników sprzedaży jej produktów lub usług. Popularnym sposobem sprawdzenia skuteczności kampanii reklamowej jest test rynkowy. Porównuje się sprzedaż danego produktu w 2 podobnych miastach, z czego w jednym z nich, produkty były reklamowane, a w drugim nie. W przypadku kampanii e-commerce pomiary wykonuje się je za pomocą internetowych wskaźników efektywności - KPI. Mierzą one m.in.: ruch na stronie; czas, jaki klient spędził na danej stronie; zaangażowanie klientów i koszty pozyskania klienta.

Jeśli okaże się, że stosowane działania marketingowe nie przynoszą oczekiwanych efektów, trzeba będzie wprowadzić zmiany w kampanii reklamowej, aby nie zawieść klienta, dla którego była ona przygotowana i wywiązać się z umowy.

Najczęściej powodem słabych wyników kampanii reklamowej, jest błędne lub pobieżne określenie grupy docelowej. Nawet najbardziej kreatywna reklama nie przysłuży się firmie, jeśli będzie skierowana pod niewłaściwe osoby, które nie potrzebują danych produktów lub usług. Dobrze jest więc ponownie, lecz tym razem gruntownie przeanalizować grupę odbiorców.

 

 

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.