Telefon +48 518 445 494

Email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

mask

Jak przygotować kompleksową kampanię reklamową?

Skuteczny marketing jest podstawą rozpoznawalności marki na konkurencyjnym i wciąż zmieniającym się rynku produktów oraz usług. Liczne i zróżnicowane możliwości reklamy są darem, który umożliwia wszechobecność danej firmy zarówno w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym.

Z drugiej strony, rozdrobnienie kanałów przekazu informacji może być utrudnieniem, ze względu na konieczność analizy i wyboru tych najbardziej skutecznych dla docelowej grupy odbiorców. W tym artykule skoncentrujemy się na omówieniu celów działań marketingowych i etapów przygotowania kompleksowej kampanii reklamowej.

Jakie są cele kampanii reklamowej?

Kampania reklamowa powinna być nakierowana na realizację planu marketingowego, w celu osiągnięcia efektów dotyczących konkretnej grupy docelowej, które zostały wcześniej określone przez reklamodawcę. Kampania powinna być: celna, spójna, zaskakująca, zapadająca w pamięć, a tym samym skuteczna. Ponadto musi być ona kompleksowo i precyzyjnie przygotowana, z poprawką na to, że w trakcie jej trwania trzeba będzie wprowadzić pewne zmiany.

W zależności od rozmiaru i wieku firmy, rodzaju działalności, budżetu reklamowego oraz potrzeb, kampanie reklamowe będą służyły trochę innym celom. Nowe przedsiębiorstwa muszą przedstawić się potencjalnym klientom, zaciekawić ich i zachęcić do wypróbowania ich produktów lub usług. Celem firm, ukierunkowanych na zatrudnianie nowych pracowników będzie dobra kampania wizerunkowa. Nawet znane marki potrzebują reklamy. Muszą one przypominać o sobie klientom, poprzez częste organizowanie atrakcyjnych promocji i wydarzeń. Rynek nie znosi przestojów i próżni. Trzeba aktywnie na nim działać, żeby zdobyć, a następnie utrzymać wypracowaną pozycję!

Definicyjny zbiór najważniejszych założeń kampanii reklamowej zawiera:

  • budowanie świadomości o istnieniu danej firmy na rynku;
  • przekonanie klienta o trafności decyzji, jaką jest skorzystanie z usług/produktów danej firmy;
  • utwierdzanie dotychczasowych klientów w słuszności zaufania do danej firmy;
  • podkreślenie wyjątkowości danego produktu lub usługi;
  • informowanie o zmianach lub nowościach w firmie.

Etapy przygotowania skutecznej kampanii reklamowej

Firmy, które organizują kampanie reklamowe, nie mają łatwego zadania. Rozrost konkurencji oraz jej coraz bardziej agresywne działania, stawiają wysoką poprzeczkę. Poza tym zamawiający oczekują dzisiaj czegoś więcej niż zgrabnego tekstu i przyciągających wzrok graficznych materiałów reklamowych, kojarzących się z daną marką. Klienci wymagają wymiernych i mierzalnych za pomocą wskaźników efektywności efektów, a tym samym wzrostu zysków firmy. Agencje reklamowe muszą więc dokładnie zaplanować strategię. Co należy zrobić?

  1. Określić budżet, jaki firma może przeznaczyć na reklamę, wliczając w to dodatkowy bufor bezpieczeństwa.
  2. Sformułować pożądane efekty kampanii marketingowej. Można to zrobić, wykorzystując metodę SMART, która zakłada, że każdy cel musi być: precyzyjnie określony; dający się zmierzyć; na tyle atrakcyjny, żeby motywował do działania; możliwy do osiągnięcia oraz precyzyjnie określony w czasie.
  3. Poznać konkurencję i dokładnie sprecyzować grupę docelową, do której ma być adresowana kampania. Im dokładniej zostanie ona określona, tym skuteczniejszą reklamę można przygotować.
  4. Zaplanować działania marketingowe, w tym formy reklamy oraz czas trwania całej kampanii reklamowej.
  5. Porównać wybrane dla grupy docelowej wskaźniki w poszczególnych formach przekazu. Oznacza to wybranie jednej lub kilku form reklamy, w których zwrot z inwestycji będzie największy, czyli przełoży się na rzeczywiste pozyskanie klienta.
  6. Regularnie mierzyć efektywność działań marketingowych i w razie potrzeby poprawiać poszczególne elementy kampanii.