Telefon +48 518 445 494

Email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

mask

Jak zamówić reklamę na billboardzie?

Billboardy reklamowe już na dobre zagościły w przestrzeniach miejskich. Duże, kolorowe reklamy są oglądane codziennie przez setki osób, dlatego billboardy świetnie sprawdzają się zarówno w kampaniach wizerunkowych, jak i produktowych. Raczkujące firmy, które po raz pierwszy zdecydowały się na wykupienie powierzchni reklamowej tego typu, często szukają odpowiedzi na pytania: jak przygotować swój billboard? Czego unikać? Gdzie drukuje się tak duże reklamy? Na wszystkie te pytania odpowiemy w dzisiejszym wpisie.

Treść billboardu: mniej znaczy więcej

Aby dobrze zaprojektować treść reklamy, należy zdać sobie sprawę z tego, w jaki sposób jest ona konsumowana. Uliczne billboardy oglądane są przez okolicznych przechodniów, kierowców, czy pasażerów komunikacji miejskiej. Oznacza to, że mają oni zazwyczaj tylko kilka sekund, by rzucić okiem na dany billboard. Dlatego nie warto umieszczać na nim zbyt wiele treści – mało kto zdąży się z nią zapoznać. Zdecydowanie lepiej postawić na krótkie hasło i grafikę. Trzeba pamiętać też, że billboard często znajduje się w otoczeniu innych reklam, neonów i elementów architektury miasta. Z tego powodu raczej nie sprawdzą się jasne, pastelowe kolory, które znikną na tle budynków czy szarego nieba. Zdecydowanie lepiej wybrać wyraziste, kontrastujące ze sobą barwy, pasujące jednak do tych, uznanych za firmowe.

Aspekty techniczne

Reklamę na billboard może przygotować tylko taka drukarnia, która oferuje druk wielkoformatowy. Osoba zlecająca wydruk musi pamiętać, że projekt wydruku musi spełniać odpowiednie parametry techniczne. Użycie grafiki niskiej jakości, która świetnie prezentuje się na ekranie laptopa, może skutkować nieestetycznym, rozmazanym obrazem na wielkim billboardzie. W razie wątpliwości co do tego, jak dokładnie powinien wyglądać projekt reklamy, zawsze warto skontaktować się z pracownikiem drukarni wielkoformatowej, takiej jak nasza. Klient otrzyma nie tylko dokładne wytyczne co do projektu, lecz może także liczyć na wskazanie elementów, które można lepiej dopracować. Warto również porozmawiać z pracownikiem drukarni o możliwości udoskonalenia swojej reklamy billboardowej. Reklamy wielkoformatowe narażone są na działanie czynników zewnętrznych. Szczególnie groźna jest dla nich wilgoć i promieniowanie UV, przez które treść reklamy może wyblaknąć. Nasza drukarnia oferuje laminowanie wydruków, dzięki któremu zyskują one o wiele dłuższą żywotność.