Telefon +48 518 445 494

Email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

mask

Jakie zastosowanie mają wydruki wielkoformatowe w reklamie?

Głównym zadaniem współczesnej reklamy jest przebicie się przez inne, otaczające zewsząd informacje i zwrócenie uwagi jak największej liczy odbiorców. Największe szanse powodzenia mają wielkoformatowe wydruki reklamowe, takie jak: banery, plandeki, billboardy czy tablice reklamowe.

Są one widoczne, nawet ze znacznych odległości i przebijają się przez promocje konkurencji. W niniejszym artykule omówimy zastosowanie poszczególnych wydruków wielkoformatowych w reklamie.

Czym jest reklama na wydrukach wielkoformatowych?

Reklama wielkoformatowa, jak sama nazwa wskazuje, jest znacznych rozmiarów i dzięki temu, zgodnie z założeniem osiąga masowy zasięg. Wydruki wielkoformatowe rozpoczynają się od szerokości 0,5 m. Wykonuje się je w technologii druku cyfrowego, który może być m.in.: atramentowy, ekosolwentowy, lateksowy i UV. Ważna jest wysoka jakość wydruku, nasycenie kolorów oraz ich trwałość, dlatego taki wydruki pokrywa się specjalnymi, laminowanymi powłokami, które chronią treść wydruku przed wilgocią oraz promieniowaniem UV. W zależności od obszaru, który ma być pokryty wydrukiem, dobiera się materiały o zróżnicowanych właściwościach, spośród: specjalnych papierów fotograficznych, satynowych i bilboardowych, materiałów winylowych, folii OWL, One Way Vision, samoprzylepnych oraz siatek mesh.

Wydruki wielkoformatowe mogą być wykorzystywane wewnątrz i na zewnątrz pomieszczeń. Ogromne rozmiary sprzyjają umieszczaniu wydruków wielkoformatowych na ścianach elewacji budynków czy płotów, w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Wystarczy przypomnieć sobie, kiedy stojąc w korkach, z nudów rozglądamy się wokół siebie. To jest właśnie idealny moment, który sprytnie wykorzystują reklamodawcy!

Zastosowanie i formy reklamy wielkoformatowej

Obecna technologia oferuje niezliczone możliwości wykorzystania reklamy wielkoformatowej, dzięki czemu może być ona widoczna, nie tylko na powierzchniach nieruchomości, ale także na pojazdach, co otwiera nowe możliwości dla promocji marketingowej oferty firmy lub reklamy wizerunkowej.

Reklama w wersji wielkoformatowej doskonale sprawdzi się na kongresach, pokazach i targach branżowych, a także w promocji flagowych produktów, filmów czy nieruchomości. Jest ona także chętnie wykorzystywana przez właścicieli sklepów wolnostojących oraz tych, znajdujących się w galeriach handlowych. Omawiana forma reklamy jest stosowana zarówno przez przedsiębiorców, jak i osoby publiczne.

Wyróżniamy następujące formy wydruków wielkoformatowych:

  • banery reklamowe można zamontować bezpośrednio na płotach, ścianach budynków oraz słupach.
  • billboardy są formą reklamy umieszczaną na tablicy, którą można kupić lub wynająć. Ich zaletą jest wyraźna ekspozycja, którą można dodatkowo podświetlić;
  • plakaty są prostym i często wykorzystywanym materiałem promocyjnym. Jego zaletą jest łatwość transportu i montażu;
  • tablice reklamowe są przeznaczone do przekazywania podstawowych informacji o firmie;
  • naklejki na foliach samoprzylepnych do oklejania karoserii pojazdów samochodów dostawczych i osobowych, przyczyniają się do zwiększenia popularności reklamowanej marki;
  • duże grafiki podłogowe, ścienne (fototapety) i drzwiowe (naklejki) są gratką dla dekoratorów wnętrz, zarówno tych zawodowych, jak i hobbystycznych. Umożliwiają całkowitą przemianę wnętrza domu lub firmy.