Poznaj rodzaje tablic reklamowych
Tablice reklamowe, inaczej billboardy spełnią swoje zadanie marketingowe w praktycznie każdej branży. To proste, widoczne i efektywne rozwiązanie, które trafia do szerokiej grupy odbiorców. W tym artykule przyjrzymy się najpopularniejszym rodzajom tablic reklamowych i pokrótce je omówimy.
Czym właściwie są i jak wyglądają tablice reklamowe?
Współczesne tablice billboardowe to nie tylko zwykłe powierzchnie, na których przyklejana jest wcześniej wydrukowana treść. Nowe technologie przyczyniły się do rozwoju tego typu reklam, dlatego też dzisiaj poza tradycyjnymi billboardami, w publicznej przestrzeni możemy zaobserwować: telebimy, wyświetlacze HD, reklamy LED oraz reklamy świetlne. Warto przy tym zaznaczyć, że klasyczne billboardy wciąż cieszą się dużą popularnością. Tablice reklamowe wielkopowierzchniowe możemy podzielić na:
- billboardy wbudowane w grunt (tablice umieszczone są na stabilnej konstrukcji; tego typu obiekty wymagają pozwolenia na budowę i zazwyczaj montowane są przy drogach),
- billboardy ścienne (standardowe tablice reklamowe, które umieszczane są na ścianach budynków usługowych czy mieszkalnych),
- billboardy przenośne, inaczej przestawne (charakteryzują się dużą mobilnością; nie wymagają pozwolenia na budowę, choć muszą cechować się dużą odpornością na wiatr).
Nowoczesne tablice reklamowe wcale nie muszą wyróżniać się typowym prostokątnym kształtem i nijaką estetyką. Reklamy zewnętrzne i wewnętrzne nie tylko reklamują usługi danej firmy oraz przekazują podstawowe informacje na jej temat, ale też (odpowiednio zaprojektowane) stopniowo budują pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa, a w konsekwencji zachęcają odbiorców reklamy do skorzystania z reklamowanych usług.
Materiały, z których wykonuje się tablice reklamowe
Billboardy wykonuje się z różnych materiałów. Do najczęściej wykorzystywanych rodzajów tablic zalicza się: tablice wykonane z aluminium, tablice wykonane z pleksi lub PCV, drewniane tablice, szklane tablice, winylowe tablice, ale też podświetlane reklamy wykorzystujące lampy LED. Przy tym, poza wcześniej wymienionymi trzema podstawowymi formami tablic reklamowych (billboardy ścienne, statyczne oraz przestawne), warto zwrócić uwagę i na:
- billboardy tradycyjne nieoświetlone (prosta i tania forma reklamy, która jednak nie sprawdza się, gdy na zewnątrz panują niekorzystne warunki atmosferyczne),
- billboardy tradycyjne oświetlone (klasyczna i polecana wersja, która przykuwa uwagę odbiorcy dzięki wyraźnemu podświetleniu),
- billboardy podświetlone backlight (w środku takich nośników reklamowych znajdują się listwy LED, które podnoszą wizualny efekt reklamy),
- billboardy interaktywne, inaczej elektroniczne (wyróżniające się na tle innych nowoczesną technologią; odbiorca może wchodzić z nimi w interakcję),
- infoscreeny, określane również jako digitale reklamowe.