Ustaw Swoje preferencje
Pliki cookie sklasyfikowane jako „Niezbędne” są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są niezbędne do umożliwienia korzystania z podstawowych funkcji witryny.

Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować sposób korzystania z tej witryny, przechowywać Twoje preferencje oraz dostarczać treści i reklamy, które są dla Ciebie istotne. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce wyłącznie za Twoją uprzednią zgodą.

Możesz włączyć lub wyłączyć niektóre lub wszystkie pliki cookie, ale wyłączenie niektórych z nich może mieć wpływ na wygodę przeglądania.
Zawsze aktywne
Niezbędne pliki cookie przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie zapamiętanie informacji, które zmieniają wygląd lub funkcjonowanie strony, np. preferowany język lub region, w którym znajduje się użytkownik.
 

Nie ma żadnych ciasteczek

Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielem stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.
 

Nie ma żadnych ciasteczek

Nieklasyfikowane pliki cookie, to pliki, które są w procesie klasyfikowania, wraz z dostawcami poszczególnych ciasteczek.
 

Nie ma żadnych ciasteczek

Ciasteczka reklamowe są wykorzystywane do wyświetlania odwiedzającym spersonalizowanych reklam, opartych na wcześniej odwiedzanych stronach, oraz do analizy skuteczności kampanii reklamowych.
Scroll to top

Poznaj rodzaje tablic reklamowych


2025-02-25No comments

Poznaj rodzaje tablic reklamowych

Tablice reklamowe, inaczej billboardy spełnią swoje zadanie marketingowe w praktycznie każdej branży. To proste, widoczne i efektywne rozwiązanie, które trafia do szerokiej grupy odbiorców.  W tym artykule przyjrzymy się najpopularniejszym rodzajom tablic reklamowych i pokrótce je omówimy.

Czym właściwie są i jak wyglądają tablice reklamowe?

Współczesne tablice billboardowe to nie tylko zwykłe powierzchnie, na których przyklejana jest wcześniej wydrukowana treść. Nowe technologie przyczyniły się do rozwoju tego typu reklam, dlatego też dzisiaj poza tradycyjnymi billboardami, w publicznej przestrzeni możemy zaobserwować: telebimy, wyświetlacze HD, reklamy LED oraz reklamy świetlne. Warto przy tym zaznaczyć, że klasyczne billboardy wciąż cieszą się dużą popularnością. Tablice reklamowe wielkopowierzchniowe możemy podzielić na:

  • billboardy wbudowane w grunt (tablice umieszczone są na stabilnej konstrukcji; tego typu obiekty wymagają pozwolenia na budowę i zazwyczaj montowane są przy drogach),
  • billboardy ścienne (standardowe tablice reklamowe, które umieszczane są na ścianach budynków usługowych czy mieszkalnych),
  • billboardy przenośne, inaczej przestawne (charakteryzują się dużą mobilnością; nie wymagają pozwolenia na budowę, choć muszą cechować się dużą odpornością na wiatr).

Nowoczesne tablice reklamowe wcale nie muszą wyróżniać się typowym prostokątnym kształtem i nijaką estetyką. Reklamy zewnętrzne i wewnętrzne nie tylko reklamują usługi danej firmy oraz przekazują podstawowe informacje na jej temat, ale też (odpowiednio zaprojektowane) stopniowo budują pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa, a w konsekwencji zachęcają odbiorców reklamy do skorzystania z reklamowanych usług.

Materiały, z których wykonuje się tablice reklamowe

Billboardy wykonuje się z różnych materiałów. Do najczęściej wykorzystywanych rodzajów tablic zalicza się: tablice wykonane z aluminium, tablice wykonane z pleksi lub PCV, drewniane tablice, szklane tablice, winylowe tablice, ale też podświetlane reklamy wykorzystujące lampy LED. Przy tym, poza wcześniej wymienionymi trzema podstawowymi formami tablic reklamowych (billboardy ścienne, statyczne oraz przestawne), warto zwrócić uwagę i na:

  • billboardy tradycyjne nieoświetlone (prosta i tania forma reklamy, która jednak nie sprawdza się, gdy na zewnątrz panują niekorzystne warunki atmosferyczne),
  • billboardy tradycyjne oświetlone (klasyczna i polecana wersja, która przykuwa uwagę odbiorcy dzięki wyraźnemu podświetleniu),
  • billboardy podświetlone backlight (w środku takich nośników reklamowych znajdują się listwy LED, które podnoszą wizualny efekt reklamy),
  • billboardy interaktywne, inaczej elektroniczne (wyróżniające się na tle innych nowoczesną technologią; odbiorca może wchodzić z nimi w interakcję),
  • infoscreeny, określane również jako digitale reklamowe.